Mówi się, że jak Cię widzą, tak Cię piszą. Jest w tym dużo prawdy, co może potwierdzić każdy, kto w swojej pracy ma kontakt z drugim człowiekiem. Nie inaczej jest w podologii – oczywiście profesjonalizm i skuteczność to najlepsza reklama dla każdego podologa. Aby specjalista w ogóle mógł wykazać te cechy, w pierwszej kolejności musi przekonać pacjenta do skorzystania z oferowanych przez siebie usług.

Z artykułu dowiesz się:

  • co interesuje pacjenta podczas wizyty u podologa;
  • jak rozreklamować swój gabinet;
  • jak urządzić poczekalnię;
  • jak zachęcić pacjentów do korzystania ze swoich usług.

Pierwsze wrażenie ma ogromny wpływ na sposób postrzegania podologa jako specjalisty, w którego ręce mamy oddać swoje stopy. Okazuje się, że nie mamy na jego wywarcie zbyt dużo czasu, bo tak naprawdę decydujące są pierwsze sekundy. Jeśli nie zrobimy wrażenia na pacjencie, przekonać go do siebie możemy jedynie jakością świadczonych usług. Czasem jednak nawet to nie wystarczy, aby pacjent w przyszłości zawitał do naszego gabinetu ponownie.

Na co zwraca uwagę pacjent u podologa?

Wydawać by się mogło, że pacjent w gabinecie podologicznym na pierwszym miejscu stawia obsługę. W rzeczywistości jednak podczas pierwszej wizyty znaczenie ma dla niego tak naprawdę wszystko. W trakcie terapii w końcu jest wystarczająco dużo czasu, aby zdążył ocenić nie tylko sam zabieg, ale też przeprowadzającego go specjalistę, jak również otoczenie.

Podolog – pierwsze wrażenie

Widząc kogoś pierwszy raz w życiu, chcąc nie chcąc, oceniamy go przez pryzmat jego wyglądu. Na obraz danej osoby wpływa przede wszystkim jej charakter, ale na początku nie mamy szans przekonać się o tym, jaki on jest, a pierwsze wrażenie, które na nas zrobi, potem trudno jest zmienić.

Zgodnie z tym tokiem rozumowania, jeśli podolog od początku zrobi na nas dobre wrażenie – okaże się wykształconą, kompetentną, doświadczoną i świetnie przygotowaną do pracy w zawodzie osobą, a do tego wykona fachowy, bezpieczny i skuteczny zabieg, to nawet gdy w przyszłości podwinie mu się noga, będziemy skłonni mu to wybaczyć.

W przeciwnym razie, gdy po nieudanym pierwszym spotkaniu postanowimy mimo to dać mu jeszcze szansę, utwierdzi nas tylko w przekonaniu, że to był błąd i zaraz po wyjściu z gabinetu powinniśmy poszukać nowego specjalisty.

Wygląd i wyposażenie gabinetu podologicznego

Dzisiaj mamy ogromne możliwości, jeśli chodzi o wyposażenie i wygląd gabinetów kosmetycznych czy podologicznych. Mamy dostęp do wysokiej jakości sprzętów i mebli, możemy przebierać w dodatkach, które sprawiają, że wnętrza stają się przytulne i miłe dla oka.

Podstawą każdego gabinetu jest dobry sprzęt. Podolog musi mieć swobodny dostęp do urządzeń i narzędzi, które umożliwią mu wykonywanie podstawowych zabiegów podologicznych. Jeśli pacjent zauważy, że stan używanych podczas pracy w obrębie stóp przyrządów pozostawia wiele do życzenia, może to wpłynąć na wydaną przez niego ocenę wyświadczonej mu usługi.

Każdy ma własny gust i upodobania, dlatego urządzając gabinet, nie powinno skupiać się na tym, by dogodzić każdemu. Nigdy nie będzie tak, że wystrój będzie się podobać wszystkim pacjentom. Jest jednak kilka zasad, których należy przestrzegać, urządzając gabinet podologiczny, aby osoby w nim przebywające czuły się dobrze i swobodnie.

Pomieszczenia powinny być jasne i czyste – nikt nie lubi siedzieć w zatłoczonym pokoju, gdzie od ogromu znajdujących się tam przedmiotów można dostać oczopląsu.

Pacjent musi widzieć ładny, zadbany gabinet, miłą obsługę oraz kompetentnych specjalistów świadczących usługi na najwyższym poziomie, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

Jak powinna wyglądać reklama gabinetu podologicznego?

Nawet jeśli będziesz świadczyć naprawdę wysokiej jakości usługi i w teorii żaden inny podolog z okolicy nie będzie stanowić dla Ciebie konkurencji, żaden pacjent nie trafi do Twojego gabinetu, jeśli skądś nie dowie się o jego istnieniu. Dlatego, zaczynając swoją przygodę z podologią, musisz zadbać o dobrą i przede wszystkim skuteczną reklamę.

Reklama gabinetu podologicznego musi być bezpośrednio związana z kierunkiem działalności i rodzajem wykonywanych usług. Z uwagi na fakt, że podologia jako dziedzina medycyny jest w Polsce jeszcze stosunkowo czymś nowym, przyszli pacjenci muszą dowiedzieć się, z jakimi dokładnie problemami mogą przyjść do podologa i w jaki sposób on im pomoże.

Reklama usług podologicznych – gdzie ją umieścić?

Do rozreklamowania oferowanych usług powinno się przede wszystkim wykorzystać środki masowego przekazu. Dzisiaj praktycznie każdy poszukiwania dobrego specjalisty w bliskiej okolicy zaczyna od przejrzenia internetu. Dlatego social media to dobre miejsca na poinformowanie pacjentów o możliwości skorzystania z profesjonalnych usług podologicznych.

Nie można jednak zapomnieć o tych, którzy preferują tradycyjne reklamy. Przygotuj plakaty i porozwieszaj je w mieście, w którym prowadzisz działalność. Nie zapomnij o ulotkach, które możesz zostawić w poczekalni – pacjenci podczas oczekiwania na swoją kolej będą mieć wystarczająco dużo czasu, aby zapoznać się z ich treścią.

Jak urządzić poczekalnię przy gabinecie podologicznym?

Urządzając gabinet podologiczny, nie zapomnij o poczekalni, w której nierzadko pacjenci spędzają dużo czasu, oczekując na zabieg. Zadbaj o to, by mieli się czym zająć i na czym skupić myśli. Pomoże im to wyeliminować ewentualny stres związany ze zbliżającą się wizytą u podologa.

Plakaty na ścianach gabinetu podologicznego

Ściany gabinetu podologicznego nie powinny być puste. Tylko co na nich powiesić, by ładnie przystroić wnętrze, a nie osiągnąć efektu przeciwnego do oczekiwanego? Wszelkie plakaty, obrazy i inne dekoracje powinny być związane z prowadzoną działalnością.

Poczekalnię przy gabinecie podologicznym udekorować można tymi samymi plakatami, które mają rozreklamować oferowane w nim usługi na mieście. Idealnie do tego nadają się zarówno małe, ładnie oprawione plakaty, jak i duże obrazy czy nawet fototapety. Pamiętaj jednak, że takich obrazów nie może być zbyt dużo, bo wtedy osoba przebywająca w pomieszczeniu będzie mogła czuć się nimi przytłoczona.

Gabloty z kosmetykami do pielęgnacji stóp

Oprócz doradztwa w zakresie pielęgnacji stóp Twój gabinet oferuje również możliwość zakupu maści i kremów do stosowania na własny użytek? Zainwestuj w gabloty, w których ładnie wyeksponujesz oferowane kosmetyki. Tym samym poinformujesz swoich pacjentów o tym, że w gabinecie mogą nie tylko skorzystać z usług podologicznych, ale od razu też kupić środki do pielęgnacji stóp.

Do wyeksponowania najlepiej nadają się kosmetyki należące do jednej serii. Wybierz te znajdujące się w ładnych, przyciągających wzrok opakowaniach. Przekonasz się, że taka prezentacja kosmetyków wzbudzi zainteresowanie klientów i przełoży się na ich większą sprzedaż.

Jak zachęcić pacjentów do wizyty w gabinecie podologicznym?

Teoretycznie osoby, która ma problem ze stopami, nie trzeba specjalnie zachęcać do tego, by umówiła wizytę u podologa. Sama prędzej czy później trafi do jego gabinetu. Jeśli jednak w bliskiej jej okolicy funkcjonuje kilka miejsc tego typu, na jej wybór mogą mieć wpływ opinie innych. Dlatego zadbaj o to, by pacjenci, którzy już do Ciebie trafią, opuszczali Twój gabinet zadowoleni.

Darmowe próbki dla każdego pacjenta

Powiedzmy sobie szczerze: kto z nas nie lubi dostawać prezentów? Pomyśl o darmowych próbkach kosmetyków, którymi będziesz obdarowywać swoich pacjentów po zabiegu. Tym sposobem zapunktujesz w ich oczach i w pewnym stopniu na pewno zachęcisz ich do korzystania ze swoich usług w przyszłości.

Karta stałego klienta

Niektórych problemów w obrębie stóp nie da się wyleczyć podczas jednej wizyty. Zdarza się, że pacjent musi regularnie korzystać z usług podologicznych. Pomyśl więc o karcie stałego klienta, której założenie będzie nieść dla pacjenta dodatkowe korzyści. Zaoferuj swoim pacjentom zniżkę na swoje usługi, którą otrzymają na któryś z kolei zabieg lub darmowy kosmetyk do pielęgnacji stóp po zebraniu konkretnej ilości pieczątek.